كيفية تدريس  مادة الكتبه 613623

عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا كيفية تدريس  مادة الكتبه 829894
ادارة المنتدى:ـــــ على حجاج ــــــ المدير العام كيفية تدريس  مادة الكتبه 103798
كيفية تدريس  مادة الكتبه 613623

عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا كيفية تدريس  مادة الكتبه 829894
ادارة المنتدى:ـــــ على حجاج ــــــ المدير العام كيفية تدريس  مادة الكتبه 103798
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

قسم تكنولوجيا التعليم والمعلومات وعلم المكتبات

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

كيفية تدريس مادة الكتبه

3 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
محمد رفاعي
عضو جديد
محمد رفاعي

كيفية تدريس  مادة الكتبه Empty
مُساهمةموضوع: كيفية تدريس مادة الكتبه   كيفية تدريس  مادة الكتبه Icon_minitimeالإثنين يناير 11, 2010 11:44 am

بسم الله الرحن الرحيم
انا اخوكم محمد رفاعي خريج السنه الي فاتيت
انا لي طلب صغير مناخونا الي لسه في الكليه هو ايه الطلب ده انا اشتغلت في التربيه والتعليم وفي في التربيه والتعليم ماده اسمها تربيه مكتبيه طبعا احنا اتعلمنا ازاي نصنف ونفهرس المراجع وايه التحليل الموضوعي وباقي المواد الكتبيه
الطلب الي بطلبه وبخص بيه الدكتور حماده مسعود والدكتور هاشم رئيس القسم انهم يخصصوا ماده عن كيفية تدريس مادة التربيه المكتبيه لاني بصراحه عنيت من تدريس الماده ده واخير انا عايز اشكر كلا الاساتذة العظام الي ليهم فضل علينا الاساتذة القسم لان بجد انا لقيت فيه انبهار من الي احنا بنقدمه من جانب التربيه والتعليم بجد مديري المدارس مش مصدقين طريقة الشرح والاداء بتعنا

واخيرا شكرا ليكم والسلام عليكم

اخوكم محمد رفاعي
احمد الاقصرى 2010
عضو جديد
احمد الاقصرى 2010

مُساهمةموضوع: وجهات نظر   كيفية تدريس  مادة الكتبه Icon_minitimeالإثنين يناير 11, 2010 12:00 pm

اهلا بالاخ محمد رفاعى واحب اعرف الاخ محمد رفاعى اننا عرفين انة اشتغل امين مكتبة ودة مش زنبنا بس عايز اعرفة اننا درسنا مواد مكتبية وبالتحديد الدكتور حمادة مسعود كان متشدد فى محضراتة لو الاخ محمد يفتكر الوحيد كان بياخد غياب وكنا نحضر ديما فى الفترة المسائية لو تفتكروا اننا درسنا من سنة اولى مواد مكتبة فهرسة وصفية وغير وتصنيف عشرى وتاريخ كتب وغيرة انت نزلت يا محمد تدريب ميدانى انا واحد ناس كنت باخد ترم مكتبة وترم حاسب احنا عرفين انى الكلية مش بتدرس كل حاجة حاجة الكلية بتحطك على اول الطريق وانت تكمل يعنى لو كنا فضلنا على تعليم الكلية مكناش عرفنا اذاى نعمل اميل ولا نفتح موقع وان كنت ناسى افكرك انت اصلا مش مقتنع انك امين مكتبة ودى مشكلت كل القسم اننا حبين نبقى مدرسين حاسب الى مش امناء مكاتب راجع نفسك وشوف انت عايز اية وبلاش تجرح فى اساتذة القسم وبلاش نحبط الطلاب الجدد احنا لولا فسم تكنولوحيا التعليم مكناش شفنا تعيين لحد دلوقتى وبص حواليك باقى الكليات والاقسام نيمين فى الشارع ارضى بالنصيب وحاول تبقى حاجة فى مكانك يمكن ربنا يوفقك فى عملك
ثانى ملحوظة : يريت تراجع كتابة موضوعك علشان انا لو مدرس املاء حديلك صفر ومش محمد رفاعى اللى لسة حيرحب بالناس انت اشهر من النار على العلم فى المنتدى يا محمد بية اهلا بيك انت فى القسم الجديد
مشرف القسم : احمد الاقصرى 2010
https://tecnologyaelta3lim.yoo7.com/
محمد رفاعي
عضو جديد
محمد رفاعي

مُساهمةموضوع: توضيح وشكر واجب   كيفية تدريس  مادة الكتبه Icon_minitimeالثلاثاء يناير 12, 2010 4:48 am

اواولا انا بحب اشكر الاستاذ احمد مشرف القسم ال هو صديق عزيز وزميل
بس انا حبت اوضح شي
انا مقصدتش اني بكره مادة المكتبه بلعكس انا بحبها جدا لاني بجد استفدت كتير جدا من تدريسها بس الي انا قصدته ان الماده ده ليس لها ماده في الكليه لكيفيةتدريسها وانا كل الي قصدته اني بوجه نداء للدكتور حماده مسعود دكتورنا العزيز انه يضع ماده عن كيفية تدريس مادة المكتبه وماهي الاساس لتدريسها وطبعا المقصود بمادة المكتبه مش انك تكون امين مكتبه لا المقصود بيها انك بتكون مدرس بتدخل الفصل تدرس فهرسه وتصنيف ومراجع وكده واخيرا اتمني التوفيق للجميع
احمد الاقصرى 2010
عضو جديد
احمد الاقصرى 2010

مُساهمةموضوع: شكر وتقدير   كيفية تدريس  مادة الكتبه Icon_minitimeالثلاثاء يناير 12, 2010 4:59 am

انا بشكر الزميل محمد رفاعى على التوضيح ونتمنى من الله انى الدكتور حمادة مسعود يشوف الموضوع ويقرر حاجة فى صالح طلاب القسم من ناحية مادة المكتبة وانشاء الله فى اقرب وقت مع الاتفاق مع محمد رفاعى حنروح للدكتور حمادة والدكتور هاشم ونعرض عليهم الموضوع . انشاء الله santa Embarassed Rolling Eyes farao
https://tecnologyaelta3lim.yoo7.com/
ALI HAGAG
مدير المنتدى
مدير المنتدى
ALI HAGAG

مُساهمةموضوع: مشكور   كيفية تدريس  مادة الكتبه Icon_minitimeالخميس يناير 14, 2010 11:48 am

تسلم ايدك
https://tecnologyaelta3lim.yoo7.com
محمد رفاعي
عضو جديد
محمد رفاعي

مُساهمةموضوع: تسلم ايدك يا علي   كيفية تدريس  مادة الكتبه Icon_minitimeالجمعة يناير 15, 2010 8:48 am

الله عليك يا بش مهندس علي تسلم ايدك

كيفية تدريس مادة الكتبه
صفحة 1 من اصل 1